تراکت تبلیغاتی چیست

تراکت تبلیغاتی چیست ؟

تراکت تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد ؟

در عصر امروز رقابت تنگاتنگی میان صاحبان کسب و کار برای معرفی محصولاتشان در حال برقراری است. برای معرفی کسب و کار روش‌ های مختلفی جهت تبلیغ  نظیر: چاپ جعبه صنعتی یا تراکت‌ ها وجود دارد. تبلیغات اصولاً به روش آنلاین و آفلاین انجام می‌شوند. هر کدام از روش‌ های ذکر شده دارای یکسری معایب و مزایای خاص خود هستند که بهتر است هنگام به کارگیری آنها حتماً این موارد را هم در نظر گرفته شود. در این پست قصد داریم در مورد اینکه تراکت تبلیغاتی چیست و کاربرد آنها سخن بگوییم.

منظور از تراکت چیست ؟

به برگه‌ های قابل لمس و چاپی که اصولاً صاحبان کسب و کار برای معرفی کار یا خدمات خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، تراکت می‌گویند. در چاپ تراکت‌ ها فرقی میان بزرگ یا کوچک بودن کسب و کار وجود ندارد. آنها با استفاده از تراکت‌ ها می‌توانند پیام خود را به مخاطب برسانند. تراكت‌ ها یکسری کاغذ های تا نشده هستند که در سایز های 8/5 تا 11 اینچ پخش و تولید می‌گردند. اما اصولاً سایز های ثابتی برای آنها وجود ندارد. برخلاف چاپ جعبه با تیراژ کم که جنس جعبه از مقاومت خوبی برخوردار است، اما در کاغذ های تراکت به دلیل موقتی بودن، از جنس خیلی محکم و ضخیمی بکار برده نمی‌شود. جنس آن باید در حدی باشد که برای یک دوره کوتاه مناسب باشد.

مزایا و ویژگی‌ های مهم تراکت‌ها

چاپ تراکت‌ ها و استفاده از آنها مزایای فراوانی دارد. همین مزایا موجب شده که امروزه افراد تمایل بسیار زیادی به استفاده از آنها داشته باشند. هر چند که استفاده از فضای مجازی رونق خاصی گرفته اما همچنان چاپ تراکت‌ها و چاپ جعبه‌ صنعتی رواج داشته و از پای نیفتاده است. به دلیل محبوبیت فراوان، در این بخش به بررسی مزایای آنها می‌پردازیم.

تراکت تبلیغاتی چیست

در نظر گرفتن مخاطبان خاص

اصولاً هر حرفه و کسب و کاری یک سری افراد علاقه‌مند را به همراه خواهد داشت،‌با چاپ تراکت‌ها شما پیام مورد نظر و مخصوص را به مخاط ارسال می‌کنید. مخاطب هم علاقه خاصی به مطالعه محتوای مورد نظر دارد. شما می‌توانید با به کار بردن یک جمله کوتاه بر روی تراکت‌ها یا  یک پیام معنادار، از طریق چاپ جعبه‌ های تیراژ پایین محصول هدف خود را به مخاطب القا نماید.

تبلیغی مناسب برای کسب و کار های محلی

اصولاً کسب و کار های کوچک و محلی همانند سوپرمارکت ها، رستوران‌ها و آرایشگاه‌ ها که کالا و خدمات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به ساکنین محل ارائه می‌دهند، نیاز به تبلیغات گسترده و بین المللی ندارند. آنها با استفاده از همین تراکت‌های تبلیغاتی محصولات و خدمات خود را به اهالی محل معرفی می‌کنند. برخلاف چاپ جعبه‌ های صنعتی که در تیراژ بالا مورد چاپ قرار می‌گیرند. این دسته از تراکت‌ها در تیراژ پایین چاپ می‌گردند.

بازاریابی آنی و لحظه‌ای

زمانی که نمایشگاه، فروشگاه یا هر موسسه‌ای را افتتاح می‌کنید، با ارائه  تراکت‌ها در همان لحظه می‌توانید مطلب و مقصود خود را به مخاطبتان برسانید. مخاطب هم در آن لحظه تصمیم می‌گیرد که آیا می‌تواند آن محصول یا خدمات را خریداری نماید یا خیر؟ در این صورت می‌توان گفت که بازاریابی در کسری از ثانیه انجام شده است. همچنین شما می‌توانید با منظور کردن تخفیف بر روی تراکت مشتری را جلب نماید.

مناسب بودن از نظر قیمتی

در میان روش‌ های تبلیغاتی پر هزینه، چاپ تراکت همانند چاپ‌ جعبه تیراژ کم از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه است. این نوع تبلیغات علاوه بر اینکه هزینه‌ های تبلیغاتی را به شدت کاهش می‌دهد، یکی از موثرترین و تاثیرگذارترین بخش‌ها به حساب می‌آید. با استفاده از آن شما می‌توانید با صرفه جویی در هزینه پیام خود را به مخاطبتان برسانید.

انتقال سریع اطلاعات

صاحبان کسب و کار با نوشتن یک پیام‌ کوتاه یا جمله تبلیغاتی بر روی تراکت محصول خود را سریع معرفی می‌کنند. اصولاً آنها با نوشتن آدرس، شماره تماس و همچنین آدرس سایت از مخاطب درخواست می‌کنند که در صورت کسب اطلاعات بیشتر با آنها در ارتباط باشند. پس بدین وسیله به سریع‌ترین زمان ممکن پیام خود را انتقال می‌دهند.

تراکت تبلیغاتی چیست

کاربرد تراکت‌ های تبلیغاتی

اصولاً اکثر صاحبان مشاغل از تراکت‌ها استفاده می‌کنند، از افراد عادی گرفته تا شرکت‌ها و سازمان‌ های دولتی و غیردولتی. استفاده از تراکت‌ های تبلیغاتی با هدف‌های زیر انجام می‌گیرد.

  • تبلیغ جهت رویداد های بزرگ همانند کنسرت‌ های موسیقی، گردهمایی، جشنواره‌ های سیاسی یا اجتماعی
  • تبلیغ تجارتی بزرگ که اصولاً به همراه چاپ جعبه‌های صنعتی ارائه می‌گردد.
  • جهت درخواست نیرو برای شرکت‌ها و سازمان‌ های خصوصی و دولتی
  • انتقال پیام‌ های اجتماعی، مذهبی و سیاسی که قاعدتاً در زمان انتخابات برای معرفی و انتقال صحبت‌ های نامزدها انجام می‌گردد.

جمع بندی نهایی

با بررسی این محتوا فهمیدیم که تراکت چیست و کجا به کار برده می‌شود. با بررسی‌ های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تراکت‌ها یک ابزار تبلیغاتی بسیار ارزان قیمت هستند، که توسط آنها اخبار و آگهی به مخاطب ارسال می‌گردد. کم حجم بودن و با کیفیت بودن تراکت‌ها موجب شده تا شما بتوانید خدمات و محصولات خود را بهترین شیوه تبلیغ کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *