چاپ کاتالوگ اصفهان
براساس فرهنگ فارسی معین کاتالوگ را میتوان دفترچه ای که طرز کار دستگاه را نشان میدهد (کار نما) یا فهرست راهنمای اشیا (کالانما) معرفی کرد.کاتالوگ را میتوان یک دفترچه جامع دانست که هر کسب و کاری باید داشته باشد و بدین وسیله خود را به مشتریان بالقوه و بالفعل خود معرفی نمایند.
از گذشته تاکنون کاتالوگ وسیله ای برای انتقال اطلاعات از فروشندگان به مشتریان بوده است.کاتالوگ را می توان از مهمترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی دانست که می تواند علاوه بر معرفی یک کالا یا خدمات به معرفی برند و برندسازی ما هم کمک کند.کاتالوگ را میتوان کتابچه ای جامع از محصولات و یا خدمات یک برند نامید که جزئیات دقیق از محصولات و یا خدمات را اختیار خریدار قرار میدهد.کاتالوگ عمدتا برای افراد واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده (عاملان فروش، نمایندگی ها، مغازه داران) تهیه میشود که هم میتواند حاوی اطلاعات تخصصی برای این افراد و هم میتواند حاوی اطلاعاتی مستقیما برای مصرف کنندگان باشد.برای مثال فرض کنید شما کارخانه تولیدی محصولات غذایی دارید. کاتالوگ محصولات شما برای عمده فروشان، هایپرمارکت ها و مغازه داران طراحی و چاپ میشود که حاوی اطلاعاتی از جمله قیمت محصول، شرایط ویژه فروش، انواع طعم های محصولات شما و … می باشد.
کاتالوگ محصولات از مهمترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی برای محصولات شما نیز محسوب میشود.داشتن کاتالوگ به مشتری شما کمک میکند اطلاع کامل از محصولات و یا خدمات شما داشته باشد و به بررسی و مقایسه محصولات یا خدمات شما بپردازد و بتواند بهترین محصولات یا خدمات شما را برای نیاز خود انتخاب کند.عوامل بسیاری در قیمت تمام شده کاتالوگ تاثیرگذار هستند برای مثال، تعداد صفحات، ضخامت کاغذ استفاده شده، نوع خدمات تکمیلی که به زیباتر شدن کاتالوگ شما کمک میکند، مدت زمان تحویل و ….
چاپ کاتالوگ در کنار بستر دیجیتال میتواند از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد
به این صورت که مشتری می تواند محصول و خدمات ما را در کاتالوگ چاپ شده مشاهده کند و برای آگاهی از قیمت و ثبت سفارش با اسکن QR CODE به درگاه وبسایت ما متصل شوند.اگر بخواهیم از نظر ابعاد کاتالوگ چاپی را با کاتالوگ دیجیتالی مقایسه کنیم متوجه میشویم که اندازه محصولات در کاتالوگ چاپ شده در مقایسه با نمایشگر تلفن همراه یا نمایشگر رایانه بسیار واضح تر و بزرگتر است
همچنین قابلیت ورق زدن و مقایسه راحت تر محصولات مختلف در کاتالوگ چاپی از دیگر مزیتهای چاپ کاتالوگ است.
البته ما قصد نداریم از مزایای کاتالوگ دیجیتال چشمپوشی کنیم اما کاتالوگ چاپی هم از اهمیت بالایی برخوردار است.از مزایای چاپ کاتالوگ نسبت به کاتالوگ دیجیتال ماندگاری آن است.
کاتالوگ دیجیتالی ممکن است در میان انبوه فایل های تلفن همراه لپتاپ فراموش شود اما تحقیقات نشان داده است که بیش از ۸۰ درصد کاتالوگ های دریافت شده توسط مشتریان تا یک سال نگهداری میشوند.
قیمت چاپ کاتالوگ اصفهان
چاپ کاتالوگ فوری اصفهان
چاپ کاتالوگ ارزان اصفهان
طراحی و چاپ کاتالوگ اصفهان
چاپ کاتالوگ در اصفهان
تفاوت کاتالوگ و بروشور
تفاوت اصلی کاتالوگ و بروشور در تعداد صفحات آنها است. دولت یا سه لت است که به طور مفصل می توانید در قسمت چاپ بروشور اصفهان بخوانید اما کاتالوگ دارای چند صفحه است.
چاپ بروشور در مقایسه با چاپ کاتالوگ از نظر قیمت به صرفه تر می باشد و میتوان در زمان کمتری یک بروشور را طراحی و چاپ کرد.
طور کلی میتوان برای تفاوت کاتالوگ و بروشور به موارد زیر اشاره کرد:
1) قیمت:در مقایسه با کاتالوگ از صفحات کمتری برخوردار است ارزان تر از کاتالوگ می باشد.
۲) گرماژ مقوا:معمولا در چاپ صفحات داخلی کاتالوگ به دلیل زیاد بودن تعداد آن از مقوا با گرماژ کمتر استفاده میشود اما در چاپ بروشور به دلیل تک برگی بودن آن از مقوا با گرمای بیشتری استفاده می شود.
طراحی کاتالوگ
رعایت نکاتی که در طراحی کاتالوگ میتواند باعث کیفیت بهتر چاپ شود
1)از نرم افزارهای برداری مانند ایلاستریتور برای طراحی استفاده کنیم.
2)از مود رنگی CMYK استفاده کنیم.
3)رزولوشن را بر روی 300 PPI قرار دهید.
4) مشخص کردن رنگ مناسب با شاخه فعالیت شرکت رنگ سازمانی
5)در صورت امکان از گزینه ی OVERPRINT برای فونت های مشکی استفاده کنیم.
6)فرمت pdf یا TIFF برای خروجی فایل خود استفاده کنید.
7)نوشته متن و عکس را به فاصله یک ساعت و نیم از لبه کاغذ قرار دهید رعایت محدوده برش
8)ضحامت عطف کاتالوگ در صحافی چسب گرم به دقت محاسبه شود.
چاپ کاتالوگ فوری
اصفهان چاپ عرضه کننده انواع محصولات و خدمات مانند چاپ بروشور اصفهان، هدایای تبلیغاتی اصفهان ،سررسید و … چاپ کاتالوگ فوری برای مشتریان خود ارائه می دهد. البته برای چاپ کاتالوگ فوری متحمل هزینه بیشتری می شوید زیرا چاپ دیجیتال گرانتر از چاپ افست است. به این نکته توجه شود که برای تعداد های کم، چاپ کاتالوگ با تکنولوژی چاپ دیجیتال به صرفه تر است زیرا نیازی به پرداخت هزینه پلیت (زینک) نیست.
قیمت طراحی کاتالوگ در اصفهان
به طور خلاصه دو عامل طراحی و نوع متریال تاثیر مستقیمی بر قیمت دارند. عوامل زیادی در قیمت چاپ کاتالوگ تاثیر دارد مانند طراحی، عکاسی صنعتی، چاپ و خدمات تکمیلی و ..
از عواملی که در قیمت طراحی کاتالوگ بستگی دارد می توان به زمان صرف شده در طراحی کاتالوگ تعداد دفعات ویرایش طرح، نقص اطلاعات، تغییر در سلیقه و موارد مشابه اشاره کرد.
گرماژ مقوا
گرماژ مقوا در چاپ و صفحات داخلی کاتالوگ تاثیر زیادی در قیمت دارد.بیش از 60 درصد از هزینه چاپ کاتالوگ مربوط به مقوا میشود. استفاده از گرمای پایینتر باعث کاهش هزینه مقوا و به طور کلی هزینه چاپ کاتالوگ می شود.
البته باید دقت کرد هرچه از مقوا با گرماژ پایین تر استفاده کنیم هزینه ها کاهش می یابد اما از دوام مقوا کم میشود و ممکن است به راحتی پاره شود.کارشناسان ما در واحد فروش می توانند شما را در این مهم به خوبی راهنمایی کنند.
عوامل گوناگونی در قیمت طراحی کاتالوگ نقش دارند برای مثال آیا در طراحی کاتالوگ نیاز به عکاسی صنعتی دارد یا خیر.طراحی کاتالوگ باید در عین سادگی و زیبایی اطلاعات کامل و شفاف را به خواننده خود منتقل کند و باعث شود خواننده جذب کاتالوگ شود و سایر صفحات را با دقت مشاهده و بررسی کنند.این مهم از وظایف یک طراح خلاق و با تجربه است که با رعایت تمامی پارامترها، طراحی زیبا را برای کاتالوگ شما فعال کند.شما می توانید با تماس با چاپ اصفهان در واحد طراحی ما از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.
انواع مقوا در چاپ کاتالوگ
از دو نوع کاغذ تحریر و مقوا گلاسه می توان در چاپ صفحات داخلی کاتالوگ استفاده کرد. اما توصیه ما این است که در چاپ کاتالوگ از مقوای گلاسه استفاده کنید تا هم دوام بیشتر و هم کیفیت بالاتری در چاپ داشته باشید. همچنین استفاده از خدمات تکمیلی مانند یووی موضعی، یووی سیلندری، سلفون و طلاکوب بر روی مقوای گلاسه در چاپ کاتالوگ امکان پذیر است.
گرماژ مناسب برای چاپ کاتالوگ
برای صفحات داخلی میتوان از گرماژ ۱۳۵ تا ۱۷۰ گرم و برای جلد کاتالوگ می توان از گرما۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم استفاده کرد.
بیش از ۹۰ درصد چاپ کاتالوگ با تکنیک چاپ افست انجام می شود که برای تیراژ بالای 200 عدد مقرون به صرفه است. ولی برای برای چاپ تعداد کمتر کاتالوگ توصیه میشود از کارشناسان ما در چاپ اصفهان رایگان مشاوره بگیرید.همچنین میتوان در چاپ کاتالوگ از رنگ پنجم مانند طلایی، نقره ای، مسی و یا رنگ های پنتون برای صفخات داخلی و یا جلد استفاده کرد.
خدمات تکمیلی در چاپ کاتالوگ
منظور از خدمات تکمیلی خدماتی است که پس از چاپ پیش از صحافی بر روی کالا صورت میگیرد.توصیه میکنیم برای دوام رنگ و مقوا حتماً از روکش سلفون برای جلد کاتالوگ استفاده کنید.یووی موضعی شابلونی، یووی سیلندری و طلاکوب می تواند زیبایی کاتالوگ را دوچندان کند و چشم بیننده را جذب خود کند.اگر کاتالوگ شما حاوی عکس می باشد میتوان از یووی موضعی شابلون برای عکس ها استفاده کرد که عکس ها را رئال تر و رنگ ها را زنده تر نشان می دهند.
سلفون حرارتی به جای سلفون سرد یا چسبی
حتماً برای جلد کاتالوگ از روکش سلفون استفاده کنید تا کاتالوگ در مقابل سایش و پارگی مقاوم تر شود اما اگر قصد چاپ کاتالوگ اقتصادی و یا چاپ کاتالوگ ارزان دارید می توانید از روکش سلفون برای صفحات داخلی چشم پوشی کنید.
سلفون حرارتی
- مزایا:کیفیت بالاتر ، با طله کمتر در اجرا ، موج دار نکردن کار
- معایب:گرانتر
سفون چسبی
- مزایا:ارزان تر
- معایب: کیفیت پایین تر، احتمال سفیدک زدن، موج دار کردن کار ، باطله بیش تر در اجرا
صحافی
برای صحافی کاتالوگ میتوان از منگنه تخت، منگنه دوبل، چسب گرم، چسب سرد، فنر گرد و فنر دوبل استفاده کرد. رایج ترین نوع صحافی کاتالوگ منگنه و چسب گرم است.
البته سایر روش های صحافی مانند منگنه دوبل و فنر، کاتالوگ را از سایر کاتالوگ ها متمایز می کند.
اهمیت چاپ کاتالوگ
1) معرفی کالا و خدمات
معرفی کالا و خدمات از مهمترین کاربرد چاپ کاتالوگ است.
بیان مزایا و معایب و مقایسه کالاها و خدمات از ویژگی های کاتالوگ خوب است.
2)اطلاع رسانی مشتریان
بیان اهداف و ارزشها، جوایز و گواهینامه های کسب شده و تاریخچه شرکت از دیگر موارد استفاده در محتای کاتالوگ برای آگاهسازی بیشتر مشتریان است.
3)ابزار مهم تبلیغات و جذب مشتری
از دیگر موارد چاپ کاتالوگ، تبلیغات و جذب مشتری است. به مراجعه حضوری مشتری به فروشگاه و یا ارسال کاتالوگ برای مشریان خود می توان فروش محصولات خود را بالا برد.
مراحل چاپ کاتالوگ
- آماده سازی محتوا: اولین قدم باید محتوایی که قرار است در چاپ کاتالوگ استفاده شود تهیه شود.اطلاعاتی مانند جدول اطلاعات، توضیح خدمات و محصولات، مزایا و کاربردهای محصول باید در این مرحله آماده سازی شود
- تهیه عکس مناسب: در این مرحله نیاز است که اگر قبل از عکاسی صنعتی از محصولات انجام نشده است، از محصولات، کالاها، محیط کارخانه، خط تولید، انبار، فروشگاه، ماشین های حمل و … عکاسی با کیفیت و قابل استفاده در چاپ کاتالوگ صورت بگیرد.
- انتخاب اندازه کاتالوگ:عوامل موثر در انتخاب اندازه کاتالوگ را میزان محتوا و تعداد عکس ها تعیین کرد.
- انتخاب مقوا:در انتخاب گرماژ مقوا در چاپ کاتالوگ به بودجه تخصیص یافته مشتری، طول عمر کاتالوگ و عوامل دیگر توجه می شود.مقوا با گرماژ بیشتر در کاتالوگ حس خوبی را به مشتری و استفاده کننده کاتالوگ میدهد و تاثیرگذاری بیشتری دارد.
-
5) تیراژ موردنظر:برای تیراژ کم و یا فوری چاپ کاتالوگ از چاپ دیجیتال و برای تیراژ بالا و ارزان چاپ کاتالوگ از چاپ افست استفاده می کنیم.
6)روکش جلد کاتالوگ:توصیه اکید ما این است که برای جلد کاتالوگ حتما از سلفون مات یا سلفلون براق استفاده کنید و اگر کاتالوگ برای مدت زمان زیاد مورد استفاده قرار می گیرد برای صفحات داخلی نیز از پوشش سلفون استفاده شود.همچنین انتخاب خدمات تکمیلی مانند طلاکوب برای جلد کاتالوگ و یووی موضعی برای عکسهای صفحات داخلی در این مرحله تعیین می شود
7) صحافی:نوع صحافی مانند منگنه تخت، چسب گرم و … در این مرحله انجام می شود.
آخرین گام در چاپ کاتالوگ، صحافی است پس باید به این مرحله توجه ویژه شود تا زحمات مراحل قبلی به زیبایی به محصول نهایی تبدیل شود.
تفاوت صحافی منگنه تخت و چسب گرم
توصیه ما در اصفهان پرینت، بهترین چاپخانه اصفهان، برای صحافی کاتالوگ، برای کاتالوگ با صفحات داخلی زیاد از چسب گرم و برای کاتالوگ با صفحات داخلی کم از منگنه تخت استفاده کنید.
توصیه ما در چاپ اصفهان برای صحافی کاتالوگ با صفحات داخلی زیاد از چسب گرم و برای کاتالوگ با صفحات داخلی کم از منگنه تخت استفاده کنید.
- بسته بندی و تحویل
هزینه ارسال کاتالوگ برای سفارشات در شهر اصفهان رایگان است و برای سفارشات کاتالوگ در شهرستانها هزینه تا باربری رایگان است.ما در چاپ اصفهان، کاتالوگ را در کارتن بسته بندی و ارسال می کنیم، اگر بسته بندی خاصی مد نظر دارید هنگام سفارش اعلام کنید.