چاپ جعبه ماسک

در چاپ جعبه ماسک آماده به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در چاپ جعبه ماسک آماده به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

شاید تا قبل از همه گیر شدن بیماری کرونا، هیچ کدام از ما استفاده چندانی از ماسک‌ها نمی‌کردیم. با استفاده از ماسک‌ها می توانید تا حد زیادی از پیشرفت و فراگیر شدن انواع بیماری‌ها جلوگیری کنید. چاپ جعبه ماسک هم یکی از جدیدترین خدمات در این زمینه به حساب می‌آید، زیرا جعبه هر محصولی در واقع نشان دهنده نوع آن محصول می باشد. در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد چاپ هر کدام از جعبه‌های ماسک آماده و طراحی جعبه ماسک اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

منظور از ماسک چیست

قبل از اینکه بخواهیم در مورد طراحی جعبه ماسک و چاپ آنها توضیح دهیم، بهتر است با ماهیت خود ماسک بیشتر آشنا شوید. به ابزاری که برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود، ماسک می‌گویند. اصولاً از آنها به عنوان یک نوع تجهیزات محافظتی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های تنفسی در انواع جعبه‌ها استفاده می‌شوند. چاپ جعبه ماسک با توجه به تولید، کم یا زیاد می‌شوند و برخی چاپ جعبه تیراژ کم را انجام می‌دهند.

چاپ روی جعبه ماسک

متریال جعبه‌های ماسک

برای تولید جعبه‌های ماسک از متریال های گوناگون و متفاوتی استفاده می‌شود که باید به گونه‌ای انتخاب شوند که چاپ بر روی جعبه‌های ماسک را راحت‎تر کنند. در ادامه این مطلب به چند مورد از این متریال اشاره می‌کنیم.

  • مقواهای پشت طوسی

این مقوا برخلاف مقواهای معمولی از دو لایه تشکیل شده‌اند. اصولاً طرف اصلی و رویی که با قسمت بیرونی که در تماس است، بسیار روشن و شیشه‌ای بوده و ظاهر شفافی را به جعبه می‌دهد، در حالی که پشت مقوا به صورت رنگ طوسی می‌باشد، به همین دلیل به آن مقوای پشت طوسی گفته می‌شود.

  • ایندربرد

اصولا مقواهایی که در صنعت تولید و چاپ جعبه های تیراژ کم یا تیراژ بالا مورد استفاده قرار می گیرند را ایندربرد می‌گویند. این مقوا کاربرد فراوانی دارند. یکی از ویژگی‌های بارز آن بهداشتی بودن آن می‌باشد، همین ویژگی منجر شده که در تولید جعبه‌های ماسک به خوبی از آنها استفاده شود به طوری که در حال حاضر اکثر جعبه‌های بسته بندی ماسک‌ها  از همین مقوای ایندربرد استفاده می‌کنند.

طراحی جعبه ماسک

اصولاً در مراحل تولید جعبه‌های ماسک آنچه بیشتر از دیگر موارد حائز اهمیت است، چاپ جعبه‌ها می‌باشد که در ادامه به صورت مختصر به این نکات اشاره می‌کنیم.

  • به کارگیری رنگ‌های زیبا

در چاپ این جعبه‌ها باید از رنگ هایی استفاده شود که نظر خریدار یا متقاضی را به شدت به خود جلب نماید. اصولاً این رنگ‌ها علاوه بر این که زیبایی خاصی را به جعبه هدیه می‌کنند، باید سنخیت خاصی را نیز نشان دهند، پس ترکیب رنگ‌های خاص یکی از پارامترهای مهم در چاپ جعبه‌های ماسک تیراژ کم هم می‌باشد.

طراحی جعبه ماسک

  • متریال ماسک

بر روی جعبه‌های ماسک باید متریالی که در تهیه و تولید آن به کار رفته است، ذکر گردد تا مشتری نسبت به حساسیت به آن ماده یا کیفیت ماسک، اقدام به خرید نمایید. پس در چاپ جعبه ماسک فقط حضور عکس ماسک یا قیمت آن حائز اهمیت نیست، بلکه بهتر است حتماً نوع مواد و متریال مصرفی در آنها هم ذکر شود.

  • ذکر شرایط نگه داری

یکی دیگر از نکاتی که هنگام چاپ این جعبه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، ذکر اطلاعات مربوط به نحوه و شرایط نگهداری ماسک‌ها می باشد در واقع عده‌ای آن را مهمترین قسمت چاپ جعبه‌های تیراژ پایین می دانند، زیرا با وجود این اطلاعات افراد با خیال آسوده از بابت نگهداری ماسک‌ها نگهداری خواهند کرد.

  • درج نام و برند ماسک

اصولا هر محصول دارای یک نام و برند خاص است که برای شناساندن، نیاز به ذکر آن نام و برند دارند. بهتر است نام ماسک با چاپ خیلی درشت و بولدتر و با رنگ خیلی خاصی که قابل مشاهده باشد، مشخص شود. فرقی ندارد که چاپ جعبه با تیراژ کم است یا تیراژ بالا، در هر صورت ذکر نام و برند در هرکدام از جعبه‌های ماسک یک امر ضروری می‌باشد.

  • استفاده از استانداردهای طراحی و چاپ

اولین و مهم‌ترین پارامتری که یک طراح باید در چاپ جعبه ‌های ماسک به آن توجه خاصی داشته باشید، رعایت استانداردهای معتبر در طراحی و چاپ است. رعایت این اصول یک چاپ با کیفیت را روی جعبه‎‌های ماسک ارائه خواهد داد. بهترین الگوهای طراحی و تولید به چاپ کمک می‌کنند تا بهترین نوع جعبه‌های ماسک را در دسترس داشته باشید.

جعبه ماسک باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

تنها چاپ جعبه‌های ماسک حائز اهمیت نمی‌باشد، بلکه خود جعبه ماسک باید دارای یک سری ویژگی‌های خاص باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن داشتن استحکام بالا می‌باشد، به طوری که هنگام حمل و نقل و استفاده جعبه دچار مشکل نگردد. از آنجا که خود ماسک یک محصول بهداشتی می‌باشد، پس بهتر است که جعبه آن هم بهداشتی بوده و از هر نوع آلودگی به دور باشد، یعنی آلاینده‌ها به درون جعبه نفوذ نکند. درب جعبه‌ها باید به گونه‌ای باشد که محکم بسته شود و طریقه باز و بسته کردن آنها آسان باشد.

جمع بندی نهایی

در این مقاله تلاش کردیم که نکاتی در چاپ جعبه‌های ماسک ضروری است را به شما ارائه دهیم، اما بقیه موارد و نکاتی که تمایل به درج آن دارید، سلیقه‌ای است. شما می‌توانید به طراحان بسپارید که بهترین نوع چاپ را برای شما عزیزان انجام دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *