آشنایی کامل با چاپ سیلک

آشنایی کامل با چاپ سیلک

چاپ سیلک نوعی چاپ صنعتی تصاویر است که با روش های خاص خود و با استفاده از ابزار مخصوص تصاویر را چاپ میکند. ما در مقاله چاپ سیلک چیست به طور کامل روش چاپ سیلک را توضیح داده ایم . که میتوانید برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید اما در این مقاله نیز قصد داریم مزایا و معایب چاپ سیلک ، آموزش و روش های متعدد این نوع چاپ را معرفی کنیم . با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

همانطور که میدانید این روزها بازار چاپ گرم است و طرفداران زیادی دارد و جز کارهای پر درآمد میباشد. اما چاپ سیلک که نوعی جدید از چاپ است به روش های مختلف دستی ، اتوماتیک ، روی پارچه و…. مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایا چاپ سیلک

مزایای چاپ سیلک

در ابتدا مهمترین مزیت این نوع چاپ این است که هیچ محدودیتی ندارد و میتوان برای تمام سطوح چاپ سیلک انجام داد. مثلا بر روی پارچه ، چرم  ، شیشه ، کاغذ ، جعبه کفش ، تابلو هنری ، تابلو صنعتی ، اشیا تبلیغاتی و ساک های تبلیغاتی و…

مورد دوم اینکه در اکثر چاپ ها تعداد چاپ اهمیت دارد و معمولا تیراژ پایین از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست ولی در این نوع چاپ هیچ محدودیتی ندارد و تعداد تیراژ در قیمت تاثیری ندارد.

یکی دیگر از مزایای چاپ سیلک شفافیت و کیفیت بالای چاپ است که در سایر چاپ ها معمولا از پودر و جوهر استفاده میشود که هنگام چاپ افست کیفیت پایین می آید ولی در چاپ سیلک رنگ ها به طور مستقیم بر روی وسیله مورد نظر ریخته میشود وو چاپ صورت میگیرد بنابراین کیفیت و شفافیت بسیاری دارد. این کیفیت را میتوانید در چاپخانه اصفهان مشاهده کنید.

چاپ سیلک بر روی پارچه

یکی از روش های چاپ که جدیدا مورد استقبال قرار گرفته است چاپ تصاویر و…  بر روی انواع پارچه میباشد که با استفاده از چاپ سیلک امکان پذیر است. که معمولا به سه روش انجام میشود. در روش اول که چاپ از طریق توری با سوراخ های ریز است که به آن شابلون یا کلیشه میگویند. در این روش طرح را بر روی شابلون قرار داده و آن را روی پارچه میگذارند. به این ترتیب طرح از طریق شابلون به پارچه منقل میشود.

در روش دوم که راحت تر از روش قبلی است زمانی که شابلون را روی پارچه قرار دادید میتوانید از طریق لاک های مخصوص قسمت های مورد نظر را رنگ کنید.

چاپ سیلک دستی و اتوماتیک

چاپ سیلک اصفهان به دو روش دستی و اتوماتیک انجام میشود که هر یک از این روشها مخصوص وسایلی میباشد که قرار است روی آنها چاپ انجام شود. چاپ دستی سیلک که همان استفاده از شابلون و کلیشه است که معمولا یک روش خانگی است و برای چاپ نایلون تبلیغاتی ، ساک تبلیغاتی ، جعبه پیتزا ، تیشرت و…. مورد استفاده قرار میگیرد.

اما چاپ سیلک اتوماتیک  معمولا برای کارخانه ها و صنایع کاربرد دارد این دستگاه چاپ را به صورت کاملا ماشینی و بدون دخالت دست انجام میدهد اما به دلیل اینکه این دستگاه هزینه زیادی دارد نمیتوان برای کارهای کوچک از آن استفاده نمود. بهترین دستگاه برای چاپ های معمولی همان دستگاه چاپ دستی است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *